СПЕЦИФІКА МОТИВАЦІЙНОГО ДИСКУРСУ ЛЕКЦІЙ TED: АНАЛІЗ ЗАСОБІВ ВИРАЗНОСТІ

Автор(и)

  • Віолета БУБЛИК Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського» https://orcid.org/0000-0002-1056-3208

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).07

Ключові слова:

відеолекції TED Talks, мотиваційний дискурс, когнітивно-дискурсивний аналіз, когнітивно-мовленнєві стратегії, риторичний прийом, мовленнєва дія, сприйняття, увага, пам’ять

Анотація

У цій статті досліджується особлива форма реалізації мотиваційного дискурсу у форматі науково-популярних відеолекцій TED Talks, які стали популярними та доступними для широкої аудиторії завдяки використанню різних медіаформатів, таких як відео, аудіо, трансляції в режимі реального часу та інтернет-платформи TED Talks. Мета статті – провести когнітивно-дискурсивний аналіз засобів виразності, які використовуються доповідачами TED Talks для надання впливу на когнітивну, емоційну сферу аудиторії. На підставі методу суцільної вибірки текстів автор складає лімітований корпус текстів на теми «Вивчення мов», «Бізнес», який піддається подальшому когнітивно-дискурсивному аналізу, виявляючи особливості організації медіатексту TED Talks, фонетичні, лексичні та граматичні одиниці, пов’язані з темою лекції, спікером TED передачі інформації. Зокрема, автор виявляє використання таких прийомів, як паузація, інтонація, голосова експресія, риторичні питання, повтори, паралелізм. Аналіз семантико-синтаксичних особливостей також дав змогу виявити ряд особливостей мови лекторів TED, які здатні впливати на сприйняття повідомлень.

Посилання

Aguilar, M. (2012). Blended learning and the language teacher: a literature review. Colombia Applied Linguistics Journal. P. 163–180.

Feyten, C.M. (1991). The power of listening ability: an overlooked dimension in language acquisition. Modern Language Journal. 75 (2). P. 173–180.

Nation, S.P., & Newton, J. (2008). Teaching ESL/EFL listening and speaking. New York: Routledge.

Nunan, D. (1997). Designing and adapting materials to encourage learner autonomy. In: Benson P, Voller P (eds.) Autonomy and independence in language learning. London: Longman. P. 192–203.

Pintrich, P.R. (2000). The role of goal orientation in self-regulated learning. In: Boekaerts M, Pintrich PR, Zeidner M (Eds.). Handbook of self-regulation. San Diego, CA: Academic Press. P. 451–502.

Sharma, P., & Barrett, B. (2007). Blended Learning. Oxford: Macmillan.

Tomlinson B., & Whittaker, C. (Eds.). (2013). Introduction. Blended Learning in English Language Teaching: Course Design and Implementation. P. 11–23.

Vandergrift, L. (1997). The Cinderella of communication strategies: Reception strategies in interactive listening. Modern Language Journal. P. 494–505.

Wolvin, A.D. (2010). Listening and human communication in the 21st century. Malden, MA: Wiley-Blackwell.

Wolvin, A.D., & Coakley, C.G. (2000). Listening education in the 21st century. International Journal of Listening.14 (1). P. 143–152.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

ДОСЛІДНИЦЬКІ ПРОЄКТИ У ВИЩІЙ ШКОЛІ