PERSONALITY REALIZATION AS A ROLE FACTOR IN THE FORMATION OF HARDINESS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.1(92).19

Keywords:

hardiness, life, applicant, person, personality, development, self-realization, student, formation.

Abstract

The article focuses on the role of personal self-realization in the formation of hardiness. The problem of self-realization of the individual and its role in the socialization of various social groups of the population in the conditions of modern crises are analyzed. It has been noted that psychological breakdowns are often accompanied by loss of a job, troubles in the family, bad habits and reluctance to do what brings pleasure in life. It has been proven that harmony can be achieved at any age. It is taken into account that self-realization and high self-esteem contribute to the acceleration of the processes of internal harmony with oneself in a higher assessment of one’s own harmony with the environment. Each person should strive for the selfrealization of at least some of their own aspirations, and the formed value orientations should contribute to harmony with the world throughout life. The phenomenon of the term «life» is considered as the basis of the personal formation of value orientations of the individual, attention is focused on the terminology of the interpretation of the concept of «self-realization» in the understanding of both domestic and foreign scientists. The indisputability that self-realization is holistic and studies its internal potentials of the individual, pointing to personal growth and self-improvement, is substantiated. It is proven that, being connected with forms of individual practical activity, self-realization is a whole, conscious person, cognitive, and occurs through creative adaptation, enabling harmony and survival in the conditions of complex, dynamic processes of social transformations.

References

Авер’янова, А. (2017). Професійний успіх як основа самореалізації особистості. Науковий вісник МНУ імені В.О. Сухомлинського. Психологічні науки. № 1(17). С. 7–12. http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/psihol-visnik-17-2017-3.pdf

Ангелова, А.О. (2013). Ідеал старості в філософії Платона. Науковий часопис НПУ ім. М. П. Драгоманова. Серія 7 «Релігієзнавство.

Культурологія. Філософія». № 30 (43). С. 15–21.

Артемова, О.І. (2010). Професійна самореалізація особистості в сучасних умовах. Освіта регіону. № 1. С. 97–101. http://dovira-1558.narod.ru/prof.html

Барчі, Б.В., & Бай, К. Я. (2018). Творча самореалізація майбутнього фахівця в галузі психології. Проблеми професійного становлення

особистості : збірник тез доповідей Всеукраїнської науково-практичної конференції (17-18 травня 2018 р., Мукачево). С. 129–131.

Беспалов, І. (2020). Філософія процесу пізнання Аристотеля. Вісник Львівського університету. Серія «Філософсько-політологічні студії». № 32. С. 7–11. https://doi.org/10.30970/PPS.2020.32.1

Бех, І.Д. (2017). Самореалізація особистості як визначальний чинник її життєдіяльності. Багатовимірність особистості: теорія, психодіагностика, корекція : зб. наук. праць за матеріалами Всеукр. наук.-практ. семінару з міжнар. участю (23 березня 2017 р., м. Полтава). С. 31–36. http://dspace.pnpu.edu.ua/handle/123456789/7947

Большакова, А. (2018). Особистісна реалізованість (суб’єктивна вичерпаність особистісного потенціалу) та переживання біографічної кризи особистості. Особистість у кризових умовах та критичних ситуаціях життя : матеріали IV Міжнародної науково-практичної конференції (22-23 лютого 2018 року, м. Суми). С. 17–18. https://eportfolio.kubg.edu.ua/data/conference/3557/document.pdf

Гайдученко, Ю. (2015). Особливості самореалізації майбутніх економістів у навчальному процесі. Проблеми освіти : збірник наукових праць. С. 84, 93–97. https://dspace.hnpu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/93a83ccc-ee8a-4382-9a06-4f4776abd496/content

Гнатюк, О. (2021). Формування здоров’язбережувальної компетентності у здобувачів освіти в сучасних умовах навчання. Актуальні проблеми психолого-педагогічного супроводу та розвитку суб’єктів спортивної діяльності : матеріали IV Всеукраїнської наукової електронної конференції (29 жовтня 2021 р., м. Київ). С. 105–-107.

Гомонюк, В.О. (2013). Самоактуалізація та самореалізація особистості: сучасні наукові уявлення : мaterialy ІХ Międzynarodowej naukowi-praktycznej konferencji «Europejska nauka XXI powieka – 2013». Psychologia i socjologia. Politologija. S. 22, 21–26.

Гурова, О.В. (2022). Особливості взаємодії суб’єктів освітнього простору в умовах інформальної дистанційної освіти. Психологічні виміри особистісної взаємодії суб’єктів освітнього простору в контексті гуманістичної парадигми : збірник матеріалів наукових доповідей V Міжнародної науково-практичної конференції ( 22 квітня 2022 року, м. Київ). С. 57–62.

Діяльнісна самореалізація в освітньому просторі. (2017). Звіт (заключний). https://lib.iitta.gov.ua/710035/1/%D0%9B%D0%9D%20

%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82_%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D1%8E%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B8_2017.pdf

Діяльнісна самореалізація особистості в освітньому просторі (2017). Київ : Видавничий Дім «Слово».

Ічанська, О.М., & Яковицька, Л.С. (2021). Наукові підходи до визначення змісту поняття «самореалізація особливості». In Moderní

aspekty vědy : XІV. Díl mezinárodní kolektivní monografie (str. 130-139) / Mezinárodní Ekonomický Institut. http://perspectives.pp.ua/public/site/mono/monography-14.pdf

Конституція України. Розділ ІІ. https://www.president.gov.ua/ua/documents/constitution/konstituciya-ukrayini-rozdil-ii

Конституція України. Розділ ІІ. Права, свободи та обов’язки людини і громадянина. Стаття 50. https://constitution.in.ua/articles/50/

Костючков, С. (2022). Трансформація поняття «життя» в контексті семіотичного містка від фізикалізму до біофілософії. Вісник Львівського університету. Серія «Філософсько-політологічні студії». №. 44. С. 50–59. https://doi.org/10.30970/PPS.2022.44.6

Максименко, С.Д., & Сердюк Л.З. (2016). Психологічна основа самореалізації особистості: структура і функція. Актуальні проблеми

психології : збірник наукових праць Інституту психології імені Г.С. Костюка. № 9(9). С. 6–13.

Мар’яненко, Л.В. Самореалізація і самодетермінація учнів в пізнавальній діяльності як умови досягнення гармонійної вихованості і збереження психологічного здоров’я. Retrieved from http://surl.li/rixcq

Мільчевська, Г. С. (2016). Самореалізація особистості як соціально-педагогічна проблема. Науковий вісник ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». № 1 (38). С. 180–182.

Міхеєв, О.М,. Марушевський, Г.Б, Сохань, Л.В., Кисельов, М.М., & Бойченко, І.В. (2009). Життя. Енциклопедія Сучасної України /

І. М. Дзюба, А. І. Жуковський, М. Г. Железняк [та ін.] (редкол.) ; НАН України, Інститут енциклопедичних досліджень НАН України. https://esu.com.ua/article-18094

Науково-практичний коментар до статті 115 Кримінального кодексу України (2009). https://ips.ligazakon.net/document/KK004618

Пінська, О.Л. (2022). Психологічні аспекти самореалізації особистості. Вісник університету імені Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. № 2 (24). С. 107-113. https://doi.org/10.32342/2522-2-24-11

Психологічні основи самореалізації студентів в інтегрованому освітньому середовищі (2021). Київ : Талком.

Самодетермінація психологічного благополуччя особистості (2021). Львів : Видавець Вікторія Кундельська.

Шимченко, Л. (2019). Самореалізаційний механізм формування педагогічної майстерності, як запорука ефективного професійно-творчого розвитку особистості майбутнього педагога професійного навчання. Society. Document. Communication. Соціум. Документ. Комунікація. № 7. С. 216–231. https://doi.org/10.31470/2518-7600-2019-7-216-231

Published

2024-06-11

Issue

Section

HUMANIZATION OF EDUCATION AND TRAINING