ФЕНОМЕНОЛОГІЧНІ ВИМІРИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2022.4(87).04Ключові слова:
феноменологічні виміри навчальної діяльності, пізнання, сумісна пізнавальна діяльність, інтенціональність, інтерактивність, інтерсуб’єктивність, компетентність, комунікація.Анотація
У статті розглядається структура феноменологічних вимірів навчальної діяльності. Вводиться нова постановка проблеми. Здійснюється перехід від розгляду феноменологічного простору свідомості до реалізації феноменологічних структур в об’єктиваціях навчальної діяльності. Вводяться у розгляд інтенціональність, інтерактивність та інтерсуб’єктивність. Виявляється роль інтенціональності, інтерактивності та інтерсуб’єктивності при формуванні сумісної пізнавальної діяльності. Досліджується значення феноменологічних структур для підвищення ефективності пізнавальної діяльності та формування дослідницьких компетенцій. Виявляється роль роль інтенціональності, інтерактивності та інтерсуб’єктивності при формуванні пізнання як колективної мережевої діяльності. Розглядається значення феноменологічних структур для формування соціальних компетентностей, які унормовують участь у науковому дискурсі, обговоренні проблем, науковій дискусії та комунікаціях. Виявляється роль феноменологічних структур для активації пізнавальної діяльності та підвищення її ефективності. Виявляється потенціал методологічного застосування феноменологічних вимірів навчальної діяльності для підвищення інтересу до вивчення теоретичних дисциплін. Розкривається значення впливу феноменологічних структур, застосованих у навчальній діяльності, на розвиток пізнавальних здатностей і формування нового розуміння можливостей застосування результатів вивчення теоретичних дисциплін у професійній діяльності майбутнього фахівця.
Посилання
Башкір, О. І. (2019). Активні й інтерактивні методи навчання у вищій школі. Педагогіка та психологія, 60, 33-44. URL: https://doi.org/10.5281/zenodo.2539319
Богачов, А., Вахтель, А., Кебуладзе, В., Терлецький, В. (2020). Гусерлеві феноменологічні осяяння в українському викладі. Філософська думка, 1, 135-138.
Дольська, О. О., Хун, Ф. (2021). Феноменологічно-епістемологічний вимір суб’єктивації. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Теорія культури і філософія науки», (63), 47-56. URL: https://doi.org/10.26565/2306-6687-2021-63-06
Карівець, І. (2012). Діалогічна і трансцендентальна інтерсуб’єктивність. Наукові записки Національного університету Острозька академія. Сер.: Філософія, (11), 374-384.
Кебуладзе, В. І. (2013). Поняття досвіду у творах Гусерля. Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Філософія. Політологія, 3(113), 48-54.
Крижановська, Т. О. (2013). Інтерсуб’єктивність як тема феноменологічної та екзистенційної думки. Наукові записки Міжнародного гуманітарного університету : [збірник]. Вип. 18. Одеса: Фенікс, 112-115.
Махінова, М. В. Інтерактивний підхід при читанні лекцій. URL: http://www.rusnauka.com/31_PRNT_2010/Pedagogica/73210.doc.htm
Мулярчук, Є. (2019). Філософія і педагогіка покликання : монографія. Київ: Дух і літера, 344.
Наконечна, М. М., Міняйло, С. Р. (2018). Інтерсуб’єктність та мотиваційна сфера в юнацькому віці. Збірник наукових праць «Проблеми сучасної психології», (39), 185-194. URL: https://doi.org/10.32626/2227-6246.2018-39.185-194
Рубанець, О. М. (2018). Когнітивна комунікація. Мультиверсум. Філософський альманах, 5-6, 87-99.
Рубанець, Олександра. (2021). Мережевий освітній простір. Вища освіта України, 4, 39-46.
Сабадош, Ю. Г. (2020). Інтерактивні лекції розвитку самоосвітньої компетентності майбутніх фахівців технічних спеціальностей. Фізико-математична освіта: науковий журнал, 1(23), 60-64. URL: https://doi.org/10.31110/2413-1571-2020-023-1-2-009
Філіпович, В. М., Дем’яненко, Ю. О. (2020). Освітнє середовище як одна з умов становлення сучасного фахівця. Гуманітарна наука XXI століття: сучасні виклики в галузі права, освіти, соціальних та поведінкових наук: матеріали заочної міжнар. наук.-практ. конф. (м. Чернігів, 06 листопада. 2020 р.) / гол. ред.: О. М. Тогочинський; Академія Державної пенітенціарної служби. Чернігів: Академія ДПтС, 209-212.