ЗАСОБИ ПРОЄКТУВАННЯ В ОСВІТІ: КРИТЕРІЇ ЕФЕКТИВНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).05

Ключові слова:

проєктивна діяльність, проєктне навчання, метод навчальних проєктів, учнівський проєкт, оцінка проєктної діяльності, критерії ефективності

Анотація

Стаття присвячена загальній характеристиці проєктної діяльності учнів та обґрунтуванню критеріїв оцінки ефективності цієї діяльності. Проєктування в освіті можна розглядати як засіб організації діяльності педагога та як практичну діяльність учня. У роботі запропоновано розглядати оцінку проєктної діяльності учнів в різних аспектах: продукт (об’єктивований матеріалізований результат), процес (робота з виконання проєкту), оформлення проєкту, захист проєкту. Проєкт надає можливість кожному учневі вибудовувати власну освітню траєкторію під час його виконання. Показано переваги застосування цієї освітньої технології, виокремлено показники й описано рівні оцінювання ефективності учнівських проєктів.

Посилання

Бондаренко, О., Алєксєєва, Г., Горбатюк, Л., Антоненко, О., Кравченко, Н., & Овсянніков, О. (2023). Із досвіду: розвиток інформатичних компетенцій школярів початкової школи з використанням методу проєктів на уроках інформатики. Молодь і ринок, № 9, с. 97–103. https://doi.org/10.24919/2308-4634.2023.291102.

Герлянд, Т. М. (2016). Проектні технології навчання у професійній освіті: сутність та змістове наповнення. Теорія і методика професійної освіти. С. 23–25. URL: http://tmpo.ivet-a.science/images/Vol._10/16_tmpo_10_gerliand.pdf.

Кизенко, В. І. (2021). Теоретико-методологічні засади проєктування змісту варіативного навчання у закладах загальної середньої освіти [автореф. дис. ... д-ра пед. наук, Нац. акад. пед. наук України, Ін-т педагогіки].

Кільдеров, Д. Е. (2018). Теоретичні і методичні засади забезпечення якості підготовки майбутніх учителів технологій на основі інтегрованого навчання [автореф. дис. д-ра пед. наук, Вінниц. держ. пед. ун-т ім. Михайла Коцюбинського].

Ковальчук, М. О. (2023). Особливості використання проєктного методу під час вивчення освітньої компоненти «Розробка мобільних застосунків». Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки, № 2, с. 228–244. https://doi.org/10.35433/pedagogy.2(113).2023.228-244.

Мироненко, І. В. (2023). Упровадження методу проєктів як засобу реалізації діяльнісного підходу в освітньому процесі з біології. Вересень, № 98, с. 48–59. https://doi.org/10.54662/veresen.3.2023.04.

Онопрієнко, О., & Скворцова, С. (2023). Дидактико-методичні домінанти проєктування навчальної діяльності учнів на уроці математики. New Inception, 3–4, с. 13–21. https://doi.org/10.58407/NI.22.3-4.1.

Bűlent, A., & Stoller, F. (2005). Maximizing the benefits of project work in foreign classrooms. English Teachers Forum, No. 43 (4), pp. 10–21.

Patton, A. (2012). Work that matters. The teacher’s guide to project-based learning. Paul Hamlyn Foundation, p. 102. URL: https://www.innovationunit.org/wp-content/uploads/2017/04/Work-That-Matters-Teachers-Guide-to-Project-based-Learning.pdf.

Hutchinson, T. (1988). Project Work (I III). Oxford University Press, p. 87.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА