ТЕХНОЛОГІЇ ШТУЧНОГО ІНТЕЛЕКТУ В СУЧАСНОМУ ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.2(93).10

Ключові слова:

штучний інтелект, освітній процес, освітні технології, персоналізоване навчання, адаптивне навчання

Анотація

У статті розглядається вплив технологій штучного інтелекту на сучасну освіту. Наведено поняття штучного інтелекту та відзначено роль цієї технології в сучасному суспільстві. Розглядається еволюція використання штучного інтелекту в навчанні, починаючи з етапу створення програм-помічників і закінчуючи сучасними генеративними мовними моделями. Виділено основні сфери застосування штучного інтелекту в сучасному освітньому процесі. Сфери застосування штучного інтелекту належать до сфери, пов’язаних із реалізацією концепції персоналізованого навчання, генерацією освітнього контенту, інтелектуальними помічниками, автоматизацією виконання оціночних процедур у рамках контролю за успішністю, автоматизованими системами прокторингу. Аналізуються особливості використання штучного інтелекту в кожній із цих сфер, відзначені їхні переваги та недоліки. Виділено низку загальних проблем, пов’язаних із впровадженням штучного інтелекту в освітній процес, запропоновано деякі рекомендації для їх вирішення.

Посилання

Візнюк, І. М., Буглай, Н. М., Куцак, Л. В., Поліщук, А. С., & Киливник, В. В. (2021). Використання штучного інтелекту в освіті. Modern Information Technologies and Innovation Methodologies of Education in Professional Training Methodology Theory Experience Problems, С. 14–22.

Дворжак, В. В., & Талах, М. В. (2022). Глибинне навчання для комп’ютерного зору. Ч. 1. Чернівці: Технодрук, 271 с.

Доценко, C. І., Харченко, В. С., Морозова, О. І., Русинські, А., & Доценко, С. О. (2023). Еврістична самоорганізація представлення та формування знань та правил логічних виведень: аналіз в контексті безпечного та пояснюваного штучного інтелекту. Інтелектуальні кібернетичні системи: еволюція принципів, теорій та безпекових технологій: кол. моногр. Міністерство освіти і науки України, НАУ М. Є. Жуковського «ХАІ». Київ: Видавництво «Юстон», С. 261–284.

Мар’єнко, М., Коваленко, В. (2023). Штучний інтелект та відкрита наука в освіті. Фізикоматематична освіта. Вип. 1 (38). С. 48–53.

Методи та системи штучного інтелекту : навчальний посібник для студентів напряму підготовки 6.050101 «Комп’ютерні науки» / Уклад.: А. С. Савченко, О. О. Синельніков. Київ : НАУ, 2017. 190 с.

Касілов, О., Нікітіна, Л., & Борисова, Л. (2021). Методи та системи штучного інтелекту: навч. посіб. Харків: Видавництво Точка, 221 с.

Собченко, Т. М., & Желізняк, О. А. (2023). Освітній потенціал масових відкритих онлайн курсів (МООС) у становленні фахівця. Науковий журнал Хортицької національної академії: наук. журн. Запоріжжя: Вид-во комунального закладу вищої освіти «Хортицька національна навчальнореабілітаційна академія» Запорізької обласної ради, Вип. 2 (9).

Ткаліченко, С. В. (2023). Штучні нейронні мережі: навч. посіб. Кривий Ріг, 150 с.

Ding, J., Akiki, Ch., Jernite, Ya., Steele, A. L., & Popo, T. (2023). Towards Openness Beyond Open Access: User Journeys through 3 Open AI Collaboratives. URL: http://doi.org/10.48550/arXiv.2301.08488.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-15

Номер

Розділ

ЧАС РЕФОРМ: МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ