САМОПРЕЗЕНТАЦІЯ ЯК НЕВІД’ЄМНИЙ ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
DOI:
https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2024.3(94).06Ключові слова:
музичне мистецтво, фахівець музичного мистецтва, професійна діяльність, мистецтво самопрезентаціїАнотація
У статті здійснено теоретичний аналіз та порівняння підходів до визначення феноменів «презентація», «самопрезентація». На основі вивчення сучасних теорій розглянуто особливості явища самопрезентації майбутніх фахівців музичного мистецтва. Термін «самопрезентація» використано як синонім управління враженнями для позначення численних стратегій і технік, які використовує особистість під час створення та контролю свого внутрішнього іміджу і вражень про себе, які вона демонструє оточенню. Аналіз наукових доробок дозволяє стверджувати, що науковці, розкриваючи сутність визначених категорій, окреслюють їх як нову філософську парадигму. На основі теоретичного узагальнення подається власна інтерпретація феномену «самопрезентація» – це ефектне представлення особистісно-професійних якостей, досвіду, досягнень, спрямоване на формування позитивного враження, інтересів, особистісних ідеалів, цінностей, переконань й інших компонентів професійної діяльності фахівця музичного мистецтва.
Посилання
Бусел, В. Т. (Уклад. і ред.). (2004). Великий тлумачний словник сучасної української мови. Київ; Ірпінь: ВТФ «Перун».
Гурнєєва, Н., Видра, О. (2014) Самопрезентація як компонент професійної підготовки майбутнього вчителя технологій. Актуальні проблеми вищої педагогічної освіти, № 117, С. 104–105.
Гмиріна, С. В. (2018). Розвиток харизматичних якостей соліста-вокаліста у процесі фахової підготовки. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі, № 3. С. 110–115. https://mmod.kubg.edu.ua/index.php/journal/article/view/154.
Гребенюк, Н. Є. (1999). Вокально-виконавська творчість: психолого-педагогічний та мистецтвознавчий аспекти: монографія. Київ: НМАУ ім. П. І. Чайковського.
Goffman, E. (1959). Presentation of Self in Everyday Life Text. N. Y.: Doubleday Anchor.
Дрожжина, Н. В. (2019). Вокальне мистецтво естради: історія, теорія, практика: навчальний підручник для здобувачів ступеня магістра закладів вищої освіти культури і мистецтв III–IV рівнів акредитації зі спеціальності 025 «Музичне мистецтво» спеціалізації «Музичне мистецтво естради». Харків: Видавництво «Естет Принт». https://num.kharkiv.ua/share/books/підручник_Дрожжина_2020.pdf.
Капустюк, О. М., Пастушенко, В. С. (2005). Явище самопрезентації особистості та співвіднесення його із саморозкриттям. Бердянськ: БДПУ. http://www.bdpu.org/scientific_published/psychology_2_2005/4.
Туровська, Л.В., Василькова, Л.М. (Уклад.). (2008). Нові слова та значення: словник. Київ: Довіра.
Зязюн, І. А., Крамущенко, Л. В., Кривонос, І. Ф. та ін.; Зязюн, І. А. (Ред.). (2004). Педагогічна майстерність: підручник. (2-ге вид., допов. і перероб.) Київ: Вища школа.
Самая, Т. В. (2012). Базові засади естрадного мистецтва. Мистецтвознавчі записки, Вип. 21, С. 219–227.
Мельничук, О. С. (Ред.). (1977). Словник іншомовних слів. Київ: Головна редакція УРЕ.
Сюй, Вейвей. (2021). Методичні засади формування виконавської стабільності магістрантів музичного мистецтва у процесі вокального навчання. (Автореферат дисертації). Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова. Київ.
Хмелюк, Р. И., Кузнецова, Е. А. (2003). Самопрезентація як психолого педагогічна проблема. Педагогіка вищої школи, Вип. 1, С. 49–55.
Шевчук, С. В., Клименко, І. В. (2011). Українська мова за професійним спрямуванням: підручник. (2-ге вид., виправ. і доповн.). Київ: Алерта.