ОСОБЛИВОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ КРАЄЗНАВСТВА В СИСТЕМУ ТУРИСТИЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/NPU-VOU.2025.1(96).04

Ключові слова:

краєзнавство, краєзнавчі дослідження, туризм, туристична освіта, інтеграційні процеси, цифрові та інформаційні технології, геоінформаційні системи (ГІС)

Анотація

У статті зазначено, що інтеграція краєзнавства в систему туристичної освіти сприяє формуванню висококваліфікованих фахівців, здатних розвивати внутрішній туризм, популяризувати національну спадщину та адаптувати туристичні послуги до сучасних вимог. У статті наголошується, що використання цифрових технологій, зокрема геоінформаційних систем, віртуальної та доповненої реальності, мобільних застосунків й онлайн-курсів, підвищує ефективність навчального процесу та робить краєзнавчі знання доступнішими. Завдяки цьому студенти отримують можливість взаємодіяти з регіональними туристичними ресурсами в інтерактивному форматі, що сприяє розвитку професійних компетенцій. Автори роботи зазначають, що поєднання теоретичних знань із практичними експедиціями, проєктною діяльністю та співпрацею з громадами дає змогу формувати конкурентоспроможних спеціалістів у сфері туризму. Такий підхід сприяє збереженню культурної спадщини, розширенню туристичних можливостей регіонів і підвищенню якості туристичних послуг.

Посилання

Бабарицька, В. К., Коваль, Т. В., & Устименко, Л. М. (2018). Краєзнавство і туризм : навчальний посібник. Київ : Альтерпрес.

Голованова, О. О. (2019). Краєзнавство в системі туристичної освіти: теоретико-методологічний аспект. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія «Геологія. Географія. Екологія», (50), 123–132. DOI: 10.26565/2410-7360-2019-50-12.

Жирак, Л. М. (2011). Туризм і краєзнавство як засіб суспільної адаптації та інтеграції дітей з особливими потребами. Теорія і методика фізичного виховання і спорту, (2), 32–37.

Іванова, І. П. (2020). Інтеграція краєзнавства в освітній процес підготовки фахівців туристичної галузі. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка. Соціальна робота», (2), 115–119.

Коваль, Т. В. (2017). Туристичне краєзнавство: теоретико-методологічні засади. Географія та туризм: науковий збірник, (41), 112–120.

Кузик, С. П. (2016). Краєзнавство як основа формування туристичної компетентності майбутніх фахівців. Вісник Львівського університету. Серія «Географія», (50), 212–220.

Малиновська, О. Ю. (2018). Туристичне краєзнавство як засіб розвитку пізнавальної активності студентів. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія «Географія», (1), 89–94.

Пангелова, Н. Є. (2015). Теоретико-методичні засади туристсько-краєзнавчої роботи у вищих навчальних закладах: навчально-методичний посібник. Переяслав-Хмельницький: ФОП Лукашевич О. М.

Сокол, І. М. (2021). Роль краєзнавства у розвитку дитячо-юнацького туризму. Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. Серія «Педагогіка», (1), 215–224. DOI: 10.32453/pedzbirnyk.v1i1.294

Щука, Г. П. (2024). Теорія та методика організації краєзнавчо-туристичної роботи. Науковий вісник кафедри географії та методики її навчання, 1(1), 32–37. DOI:10.5281/zenodo.10595261

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-23

Номер

Розділ

НОВІТНЯ НАУКА ТА СУЧАСНА ОСВІТА