ФОРМУВАННЯ ІНКЛЮЗИВНОЇ КУЛЬТУРИ ФАХІВЦІВ ГАЛУЗІ СПЕЦІАЛЬНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2022.3(86).02Ключові слова:
педагогічна культура, інклюзивна культура, інклюзивне суспільство, фахівець галузі спеціальної та інклюзивної освіти.Анотація
Підняте питання формування інклюзивної культури фахівців галузі спеціальної освіти. Окреслена мета дослідження, що полягає у висвітленні теоретичних та методичних засад формування зазначеної культури, обґрунтуванні сучасних тенденцій формування педагогічної культури фахівців в умовах інклюзивного навчання та наданні методичних рекомендацій з її формування. Вказано на шляхи провадження у вітчизняне суспільство новітньої парадигми підготовки фахівців зазначеної категорії в якості складової системи соціальної захищеності, відповідальності та соціальної згуртованості України в умовах сучасних інтеграційних викликів і зміцнення соціальної згуртованості загалу. Наведено аналітичний огляд дослідження формування інклюзивної культури фахівців галузі спеціальної освіти. Висвітлено багатовекторну модель підготовки фахівців галузі спеціальної та інклюзивної освіти, у тому числі, і післядипломної освіти. Отже, окреслено перспективи модернізації професійної підготовки в умовах новітнього суспільства, приділена увага формуванню інклюзивної культури фахівців галузі спеціальної освіти.
Посилання
Крівцова, Г. С. (2021) Педагогічна культура логопедів в умовах інклюзивного навчання Київ. Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 79 с.
Супрун, Д. М. (2021) Tеорія та практика впровадження діагностичних технологій в галузі спеціальної освіти (містить комплекс діагностичних методик) : Навч.-метод. пос. для студентів, слухачів магістратури та практикуючих психологів. Київ. Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 317 с.
Супрун, Д. М. (2021) Psychology of Management (Психологія Управління) : навч.-метод. Пос. Для студентів, слухачів магістратури та практикуючих психологів. Киї в: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова. 384 с.
Cупрун, М. О. (2005). Корекційне навчання учнів допоміжних закладів освіти: витоки, становлення та розвиток (друга половина ХІХ-перша половина ХХ ст.): монографія. Київ: Вид. КЮІ МВСУ Паливода А.В. 350 с.
Хитрюк, В.В. (2014) Дидактична модель формування інклюзивної готовності майбутніх педагогів. Науковий огляд: гуманітарні дослідження. № 6. С. 14–19.
Fedorenko, M., Suprun, D. (2019). Psychological Linguodidactics of Speech Development Activity of Senior School Age Children with Autistic AbnormalitiesWEB OF SCIENCE Published: Apr. 2019 in PSYCHOLINGUISTICS.
Griban, G., Okhrimenko, I., Suprun, D., (2021) Formation of Psychophysical Readiness of Cadets for Future Professional Activity The Open Sports Sciences Journal, 2021, 14: 1–8 Electronic publication date: 22/03/2021] [Collection year: 2021] SCOPUS Core Collection URL: https://opensportssciencesjournal.com/VOLUME/14/PAGE/1/FULLTEXT
Hryhorenko, T., Rudenko, L., Suprun, D., (2021). Motivational component of psychologists’ (special, clinical) professional competenceInternational Journal of Pedagogy Innovation and New Technologies journal homepage:, Vol. 8, No. 2, 2021 URL: http://www.ijpint.com
Mehrabian, A. (1981). Silent Messages: Implicit Communication of Emotions and Attitudes (2nd ed.). Belmont, CA: Wadsworth.
Suprun, D. (2020). Formation of the Primary School Teachers' Information Competency in Postgraduate EducationWEB OF SCIENCE Published: Sep. 2020 in Postmodern Openings.
Sheremet, M., Suprun, D., (2021) Professional formation of personality in conditions of social cohesion in education Київ : Альянт. С. 26–29.
Sheremet, M., Suprun, M., Suprun, D. (2020) Future Psychologists' Readiness to Work in Conditions of Social Cohesion in EducationWEB OF SCIENCE Published: Sep. 2020 in International Journal of Applied Exercise Physiology.
Zhuravlova L., Sheremet M., Dmytriieva I., Suprun D. (2020). State of formation of motivation as one of the structural-functional components of speech development of primary schoolchildren with dysgraphia. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. Vol. 24, Issue 08, р. 8985–8999. URL: https://doi.org/10.37200/IJPR/V24I8/PR280893
Zhuravlova, L., Sheremet, M., Suprun, D., Fedorenko, S., & Dubiaha, S. (2021). Results of the Examination of Primary School Students By Means of Speech Therapy Screening. BRAIN. Broad Research in Artificial Intelligence and Neuroscience, 12(1), 326–342 URL:https://doi.org/10.18662/brain/12.1/185