ЗАКОНОМІРНОСТІ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ТА ЇХ УРАХУВАННЯ ПІД ЧАС МОДЕЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Петро СІКОРСЬКИЙ
  • Ігор КОЛОДІЙ

DOI:

https://doi.org/10.31392/NPU-VOU.2021.2(81).09

Ключові слова:

освітній процес, педагогічна закономірність, навчальна технологія, суб’єкти навчання, прийоми і методи.

Анотація

У статті аналізуються педагогічні закономірності, які тією чи іншою мірою впливають на перебіг освітнього процесу, а отже, і на формування навчальної технології. Навчальна технологія – це цілісний алгоритм організації ефективного засвоєння знань, вмінь і навичок, який характеризується оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (суб’єкти навчання, зміст, прийоми і методи, форми і засоби) і з урахуванням вимог наукової організації праці, збереження і зміцнення здоров’я суб’єктів навчання забезпечує досягнення запланованих навчальних результатів. Оскільки зміст, прийоми і методи, форми навчання є важливими складовими освітнього процесу, між ними під час навчання існують стійкі та істотні взаємозв’язки (педагогічні закономірності), які, очевидно, впливають на ефективність навчання. Тому важливо з-поміж багатьох нині встановлених педагогічних закономірностей виокремити ті, які найбільш суттєво впливають на результати навчання учнів (студентів). Видатні українські педагоги К. Ушинський, В. Сухомлинський, С. Гончаренко досліджували і виявляли педагогічні закономірності, які пов’язують між собою зміст і методи, зміст і форми навчання тощо. Завдання цієї статті – узагальнити результати їхніх досліджень і показати вплив установлених ними закономірностей на моделювання технологій навчання.

Посилання

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ: Либідь, 1997. 374 с.

Крива забування Еббінгауза. URL: https:// uk.wikipedia.org/wiki/

Левківський Б. Підвищення педагогічної майстерності викладачів вищих навчальних закладів // Вища школа. 2005. № 3. С. 55–58. 4. Огієнко І. Українська культура. Київ, 1919.

Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи. URL: zakonomirnosti_ pedagogichnogo_protsesu.htm

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5 т. Т. 3. Київ: Радянська школа, 1977. 670 с.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: у 5 т. Т. 4. Київ: Радянська школа, 1977. 638 с.

Сучасні технології навчання у вищій школі. URL: http://library.kr.ua/elib/strelnikov/posibnyk- Strelnikov.pdf.

Ушинський К. Д. Вибр. пед. твори. Т. 2. Київ: Радянська школа, 1983. 359 с.

Фіцула М. М. Педагогіка: навчальний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. Київ, 2002. 528 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-05-03

Номер

Розділ

ЧАС РЕФОРМ: МЕТОДОЛОГІЯ ТА МЕТОДИКА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ